شستشو فیلترکربن یا کربن گیری

شستشو فیلترکربن یا کربن گیری :
معمولا در هر دستگاه تصفیه چند فیلتر کربن مثل GAC در مرحله دوم ، کربن بلاک در مرحله سوم  و پست کربن در مرحله پنجم وجود دارد که هر کدام با روش جذب سطحی بخشی از ناخالصی های آب را حذف می کنند . زمانی که می خواهیم فیلترهای کربنی را عوض کنیم یا برای اولین بار از آن استفاده کنیم آبی که از این فیلتر کربن عبور می کند بخشی از دانه های کربن وارد آن شده یا به عبارت دیگر دانه های کربن با آب شسته می شوند که در اینجا باید یک ظرف یا منبعی بعد از مرحله 2 یا 3 و یا مرحله 5 دستگاه بگذاریم تا این آب سیاه رنگ وارد فیلترهای بعدی نشود و هرچه کیفیت فیلتر کربنی بهتر باشد سیاهی آب کمتر خواهد بود.
برای از بین بردن این گرد اضافی و رنگ سیاه آب باید بگذاریم حدود 5 لیتر آب از دستگاه خارج شود که این آب قابل مصرف نیست . یعنی از قسمت خروجی فیلتر باید شلنگ را جدا کرد و در ظرفی آب آن را خارج کرد.

پس از اینکه این فرآیند را چند بار انجام دادیم آب خروجی شفاف می شود و آن را دور میریزیم و فیلترهای بعدی را سر جای خود نصب می کنیم . صرف نظر کردن از فرآیند کربن گیری باعث می شود آب سیاه وارد فیلتر مرحله چهارم و مخزن شده که موجب خرابی ممبران و ایجاد جلبک و آفت در مخزن می شود .
اما اگر مصرف کننده از این فرآیند اطلاعی نداشت و آب سیاه وارد مخزن و فیلترهایش شده بود باید برای رفع این مشکل از راهکاری که در مطلب زیر عنوان شده استفاده کند :

  • لوله ای که به مخزن متصل می باشد را جدا کرده و تمام مخزن را خالی کنید .
  • کربن گیری را برای مراحل 2، 3 یا 5 را انجام دهید .
  • فیلترهای مرحله 3 و 6 را باز کرده و در جهت عکس آب واردشان کنید .
  • جهت احتیاط بیشتر فیلتر ممبران را نیز می توان شست .

در دستگاه های تصفیه آب سافت واتر با اینکه از بهترین کربن ها استفاده می شود ولی باز نیاز به شستن فیلترهای کربن دارد.

متخصصان فنی شرکت کاسپین ارتباط عرشیا هنگام نصب دستگاه و یا تعویض فیلترها به این نکته توجه می نمایند تا آسیبی به دستگاه شما نرسد.

شستشو فیلترکربن یا کربن گیری

شستشو فیلترکربن یا کربن گیری

شرکت کاسپین ارتباط عرشیا کمپانی ccra پیشگام در ارائه خدمات آب و فاضلاب، طراح و سازنده انواع دستگاه های تصفیه آب اعم از خانگی، نیمه صنعتی، صنعتی وتهیه و توزیع انواع فیلترهای کارتریج در اندازه های متفاوت و قطعات و لوازم یدکی، آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد.

ccra با تامین قطعات ولوازم یدکی دستگاه تصفیه آب برند و انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب به صورت کاملا اصل و اورجینال و با کادری مجرب و کار آزموده در اسرع وقت آماده خدمت رسانی بصورت حضوری درمحل شما مصرف کنندگان محترم , آمادگی خویش را اعلام می دارد

جهت سفارش و خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب اینجا را کلیک نمایید.

جهت هرگونه سفارش وخرید با شرکت تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۶۵۵۲۲۹۲۳-۶۵۵۲۲۹۶۳-۰۲۱           

همراه: ۰۹۳۶۴۸۴۸۹۲۰-۰۹۱۲۲۹۷۲۰۹۱

مطالب مرتبط