سوییچ فشار بالا در دستگاه تصفیه آب soft water

 سوییچ فشار بالا در دستگاه تصفیه آب soft water

در دستگاه های تصفیه آب سافت واتر ، یک سنسور یا سوئیچ وجود دارد که فشار بالای آب را تشخیص می دهد که به آن  سوییچ فشار بالا(HIGH Pressure Switch) گفته می شود.

بعنوان  یکی از اصلی ترین قطعات در تمامی دستگاه های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس سافت واتر یاد می شود. این سوییچ بصورت سری با پمپ در مدار قرار گرفته شده است.

کار این سوییچ این است که به محض پر شدن مخزن و زیاد شدن فشار آب پشت ممبران ، فرمان خاموش شدن پمپ را می دهد تا از بیهوده کار کردن پمپ در زمانی که منافذ فیلترممبران گرفته است و آب از آن فیلتر عبور نمی کند جلوگیری کند.

عملکرد سوییچ فشار بالا به این صورت است که در اثر فشار پمپ ، فشار درون شیلنگ ها بالا می رود. این فشار به دیافراگم تعبیه شده در سوئیچ منتقل شده و باعث قطع جریان عبوری از مدار می گردد . در اثر قطع جریان الکتریسیته پمپ دستگاه نیز خاموش می شود .

اتصالات سوییچ از نوع مهره ای و یا دنده ای 4/1 اینچ می باشد و یا می تواند از نوع اتصالات سریع باشد. سوئیچ  فشار بالا به وسیله دو رشته سیم به سوئیچ قطع فشار پایین و ترانس دستگاه وصل شده است.

اگر سوییچ فشار بالا کار نکند باعث ترکیدن مخزن تحت فشار می شود وآسیب جدی به همراه دارد.

معمولا خرابی دستگاه سوییچ فشار بالا در دستگاه های تصفیه آب مرسوم نیست اما اگر در زمان مشخص اقدام به تعمیر و یا سرویس کردن آن نشود می تواند استهلاک بالایی داشته باشد.

خراب شدن دستگاه در صورتی می باشد که سوییچ کارکرد طبیعی خود را از دست بدهد. به این معناست که با بسته شدن شیر مخزن و باز کردن شیر ورودی آب و شیر برداشت، در حالی که دستگاه متصل به برق است، باید شروع به کار کند و باریکه آبی پیوسته از شیر برداشت خارج شود.

با بسته شدن شیر برداشت دستگاه باید خاموش شود و در صورت خاموش نشدن سیستم تصفیه آب مشکل دارد و باید عیب یابی شود.

 سوییچ فشار بالا در دستگاه تصفیه آب soft water

سوییچ فشار بالا در دستگاه تصفیه آب soft water

شرکت کاسپین ارتباط عرشیا کمپانی ccra پیشگام در ارائه خدمات آب و فاضلاب، طراح و سازنده انواع دستگاه های تصفیه آب اعم از خانگی، نیمه صنعتی، صنعتی وتهیه و توزیع انواع فیلترهای کارتریج در اندازه های متفاوت و قطعات و لوازم یدکی، آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد.

ccra با تامین قطعات ولوازم یدکی دستگاه تصفیه آب برند و انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب به صورت کاملا اصل و اورجینال و با کادری مجرب و کار آزموده در اسرع وقت آماده خدمت رسانی بصورت حضوری درمحل شما مصرف کنندگان محترم , آمادگی خویش را اعلام می دارد.

جهت سفارش و خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب اینجا را کلیک نمایید.

جهت هرگونه سفارش وخرید با شرکت تماس بگیرید.

تلفن تماس۶۵۵۲۲۹۲۳-۶۵۵۲۲۹۶۳-۰۲۱           

همراه۰۹۳۶۴۸۴۸۹۲۰-۰۹۱۲۲۹۷۲۰۹۱

مطالب مرتبط